خانه » شهدای 6 بهمن » شهید محمود بشمه
کانال تلگرام حماسه آمل

شهید محمود بشمه

با شروع جنگ تحمیلی داوطلبانه به جبهه مریوان عازم شد و مدت سه ماه و نیم در آنجا با مزدوران جنگید . همچنین مدت سه ماه و نیم به ایلام رفته و در جبهه میمک انجام وظیفه نمود

شهید محمود بشمه در سال ۱۳۳۸ در روستای نسل غارستاق ( نور ) متولد گردید . پس از طی دوران کودکی شغل خیاطی را انتخاب نموده و به آن ادامه داد تا اینکه به خدمت سربازی رفت.

در زمان خدمت سربازی با اوج گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی از پادگان مشهد فرار کرده و همراه با امت حزب الله وارد مبارزات بر علیه طاغوت زمان شد و در تظاهرات فعالانه شرکت می نمود . پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل کمیته انقلاب اسلامی ، شروع به همکاری با آن نمود و بعد به عضویت آن در آمد . با شروع جنگ تحمیلی داوطلبانه به جبهه مریوان عازم شد و مدت سه ماه و نیم در آنجا با مزدوران جنگید . همچنین مدت سه ماه و نیم به ایلام رفته و در جبهه میمک انجام وظیفه نمود . از نظر اخلاقی فردی خوش برخورد و مهربان بود و به احکام اسلام سخت پایبندی نشان می داد و در کارهای خیریه عمومی فعالانه شرکت می کرد .

با شروع درگیری شب شش بهمن ماه ۶۰ ، پس از بجا آوردن نماز با خانواده اش خداحافظی نموده و با خوشحالی هرچه تمامتر بطرف میدان نبرد می شتابد . به محض رسیدن به خیابان مشغول درست کردن سنگر می شود ، تا اینکه با به دست آوردن سلاح ، برای دفاع از اسلام ، با گروهک ضد انقلاب مهاجم ( اتحادیه کمونیست ها ) به مقابله برخاست و هنگام عصر همان روز در حین درگیری شربت شهادت نوشید .

روحش شاد و راهش مستدام بود .

همچنین ببینید

ماجرای نیمروز ملتهب شهر هزار سنگر «آمل»

جنگ و گریز مردم و نیروهای انتظامی منجر به کشته شدن و دستگیری عده ای …

سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان

انقلاب اسلامی ایران در حیات خود صفحات درخشان و حماسه‌های بسیاری را جای داده است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *