خانه » پیشنهاد ویژه » پاسدار شهید حمید رضا ایزدی
کانال تلگرام حماسه آمل

پاسدار شهید حمید رضا ایزدی

او قبل از شهادتش به هم سنگرانش گفته بود اگر شهید شدم مرا به زادگاهم ببرید تا شاهدی زنده و سند رسوائی گروهک های آمریکایی برای اهالی روستا باشم

بسم الله الرحمن الرحیم

پاسدار شهید حمید رضا ایزدی در سال ۱۳۳۸ در عالیکلای آمل متولد گردید . دوران ابتدایی و راهنمایی و تا سال چهارم نظری تحصیل کرد. او در ایجاد کتابخانه عمومی در زادگاهش عالیکلای کوشش زیادی نمود و پس از سعی فراوان باتفاق دیگر دوستانش کتابخانه را دایر کرد . بیشتر اوقاتش را به مطالعه و ارشاد و هدایت جوانان میپرداخت.

شهید ایزدی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در تظاهرات شرکت می نمود و با دادن شعارهایی بر ضد حکومت دیکتاتور پهلوی، به پشتیبانی از امام عزیز و نیز پخش اعلامیه های رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) نقش بسزایی در روشنگری و حرکت مردم روستای خود داشت. وی بعد از برانداختن نظام پهلوی با نوشتن شعارهای مذهبی بر روی دیوارها و نیز کشیدن تصویر هایی از صحنه های جانبازی پاسداران و رزمندگان اسلام در میدانهای رزم به فعالیت خود مشغول بود.

سراسر عمر کوتاه و پر ارزشش را در کارها و فعالیتهای اسلامی گذراند و حتی لحظه ای از جانبازی در راه امام و اسلام عزیز دست بر نمی داشت. شهید در تکیه عالیکلامیر برای اهالی جلسات شبانه تشکیل میداد تا روستائیان را به وظایف خطیرشان در قبال انقلاب خون بار اسلامی آگاه نماید. از وی در کارهای فرهنگی در روستایش آثاری پربار و با ارزش بجای مانده است . از خصوصیات اخلاقی او طرفداری از مستضعفین جامعه بود و تمام دوستان و رفقایش از محرومین جامعه بودند.

همیشه در عبادتش و نمازهایش تنها دعایش این بود که خدایا از عمر من بکاه و بر عمر رهبر عزیزمان بیفزا. شهید در زمان درگیری شهر قهرمان پرور آمل بهمراه دیگر دوستانش به مبارزه با گروهکهای آمریکایی پرداخت و در پشت یکی از سنگرها از هزار سنگر، مزدوران کوردل او را به رگبار گلوله بستند او قبل از شهادتش به هم سنگرانش گفته بود اگر شهید شدم مرا به زادگاهم ببرید تا شاهدی زنده و سند رسوائی گروهک های آمریکایی برای اهالی روستا باشم.

همچنین ببینید

ماجرای نیمروز ملتهب شهر هزار سنگر «آمل»

جنگ و گریز مردم و نیروهای انتظامی منجر به کشته شدن و دستگیری عده ای …

۱۸ بهمن سالگرد شهید رحمت الله محمدیان + وصیت نامه

وصیت نامه شهید فریادهای الله اکبر این ملت با خون سرخ هزاران شهید در هم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *