خانه » ویژه آمل » آغاز نخستین اردوی راهیان‌نور مناطق عملیاتی شمال در آمل‌
کانال تلگرام حماسه آمل

آغاز نخستین اردوی راهیان‌نور مناطق عملیاتی شمال در آمل‌

نخستین اردوی راهیان‌نور به مناطق عملیاتی شمال از صبح امروز آغاز شده و تا امشب ادامه دارد.

خبرگزاری فارس: آغاز نخستین اردوی راهیان‌نور مناطق عملیاتی شمال در آمل‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، تاریخ ایران اسلامی سرشار از مجاهدت مردانی است که برای حفظ میهن از جان و مال خود گذشتند تا امروز بتوانیم با وجود همه تهدیدها، تحریم‌ها و دشمنی‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌شود بتوانیم با تکیه بر آرمان‌هایی که از عاشورا، شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به‌دست آورده‌ایم در راستای خط سرخ شهادت و حقیقت، قدم برداریم.

ایران اسلامی در روزهای سخت انقلاب و جنگ تحمیلی، یکپارچه مناطق عملیاتی بود و هرگوشه از این خاک پرگهر پر از مردان و زنانی بود که در خط مقدم دفاع از وطن با تمام جان و مال خویش به میدان آمده بودند.

اکنون بیش از سه‌دهه از آن روزهای سخت و نفس‌گیر گذشته است، اردوهای راهیان‌نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور، فرصت مناسبی برای شناخت هرچه بیشتر فداکاری‌های رزمندگان اسلام است اما در بحبوحه روزهای سخت انقلاب، عده‌ای سعی کردند تا از امتیاز جنگل برای تصرف بخشی از خاک میهن قدم بردارند ولی مجاهدانی بودند که نگذاشتند این هدف شوم و پلید منافقان که با پشتیبانی بنی‌صدر در حال رقم خوردن بود، به نتیجه برسد.

حالا برای سپاسگزاری و شناخت این مناطق در شمال کشور، برای نخستین‌بار به ابتکار بسیج اساتید مازندران، بازدید از مناطق عملیاتی شمال (آمل) کلید خورد.

مسئول دبیرخانه راهیان‌نور بسیج اساتید مازندران بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید جمعی از اساتید بسیجی مازندران از مناطق عملیاتی شیمی‌کوه و منگل‌دره واقع در جنگل‌های شهرستان آمل، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در آمل، اظهار کرد: برای نخستین‌بار است که اردوی راهیان‌نور اساتید مازندران با هدف بازدید از مناطق جنگلی ویژه و استراتژیک مازندران برگزار شد و در این بازدید، ۱۲۰ استاد بسیجی در قالب اردوی راهیان‌نور به مدت یک‌روز از این مناطق بازدید می‌کنند.

سیدعلی حسینی با اشاره به برگزاری این اردو در مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور، افزود: معتقدیم که مناطق عملیاتی ویژه شمال کشور از دید مسئولان پنهان مانده و باید آنها را به عنوان نقاط بارز پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی برجسته کنیم.

وی با اشاره به شهادت ۱۸۳ بسیجی در جنگل‌های شمال، تصریح کرد: حماسه شش بهمن سال ۶۰ در آمل که با تقدیم ۴۰ شهید و ساخت یک‌هزار سنگر همراه بوده، از جنگل‌های محور مواصلاتی هراز نشأت گرفته است و این نقاط مهم باید در دید مسئولان باشد.

مسئول دبیرخانه راهیان‌نور بسیج اساتید مازندران با اعلام اینکه در شمال کشور نیز همانند جنوب و غرب در روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ‌های نامنظم و چریکی سختی برگزار شده است، گفت: در این جنگ‌ها نیروهای کمونیست، حزب توده، منافقان و دیگر گروه‌های مخالف انقلاب با تجهیزات کامل به جان مردم بی‌دفاع افتاده بودند.

وی با تاکید بر اینکه «شهدای جنگل» مظلوم واقع شدند، بیان کرد: بعد از ۳۵ سال موفق شدیم برای نخستین‌بار اردوی راهیان‌نور در جنگل‌های شمال کشور را طرح‌ریزی کرده و از امروز با حضور اساتید بسیجی بعد از کوهنوردی در مناطق سخت‌گذر، به زیارت قدمگاه شهدا در محل شهادت آنها در دل جنگل‌های آمل بیاییم.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه در این اردو اساتید بسیجی سه مرکز دانشگاهی امام محمدباقر (ع) ساری، نوشیروانی بابل و دانشگاه آزاد چالوس حضور دارند، گفت: برگزاری همایش خاطره‌گویی و روایت‌گری رزمندگان از جبهه‌های جنگلی شمال، امشب با حضور سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، راهیان‌نور شرکت‌کننده در بازدید از مناطق عملیاتی شمال، در پایان مراسم امشب علاوه بر آیین تجلیل از خانواده شهدای جنگل و تجلیل از خانواده شهید روح‌الله سلطانی از شهدای مبارزه با اشرار غرب کشور که به تازگی به شهادت رسید را نیز شاهد هستند.

 

همچنین ببینید

۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا گرامی باد

روز بزرگداشت شهدا در ماه و روزی نام‌گذاری شده که هر فردی در کشور ما …

گرامی باد یاد وخاطره شهدای آبان ماه جنگل آمل

اولین یادوراه شهدای آبان ماه جنگل آمل ——————————————– اسامی شهدای آبان ماه ۱۶۳۰ جنگل آمل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *