خانه » پیشنهاد ویژه » ۱۸ آبان سال ۱۳۶۰ در جنگل آمل چگونه بوجود آمد؟
کانال تلگرام حماسه آمل

۱۸ آبان سال ۱۳۶۰ در جنگل آمل چگونه بوجود آمد؟

درگیری ۱۸ آبان در شرایطی رُخ داد که سربداران نقشه حمله به شهر آمل را با در نظر گرفتن تمامی اصول و رعایت جوانب نظامی و اطلاعاتی رسم کرده بودند. بر اساس این نقشه، قرار بود با استفاده و رعایت کامل اصل غافلگیری، مخفیانه وارد آمل شوند و به تصرف مقرها و شهر اقدام کنند.

به همین منظور تعدادی مینی‌بوس و وانت از مردم را بعنوان گروگان می‌گیرند و از شب ۱۷ آبان تعدادی از اتومبیل‌ها وارد جنگل می‌شود. آخرین ماشین گروگان گرفته شده، در حالی که از امامزاده عبد‌الله به سمت جنگل برده شد، یکی از بسیجیان بومی به آن مشکوک شده و خود را به سپاه رسانده و گزارش داد.

در زمانی که قرار بود سربداران از مقر خود حرکت کنند تا به ابتدای جاده امامزاده عبدالله برسند و انگاه با اتومبیل گروگان گرفته شده فاصله ۱۰-۱۲ کیلومتری را طی کرده و به امل برسند، یک تیم شناسایی مرکب از دو نفر از پاسداران سپاه و یک پاسدار انقلاب اسلامی  و نیز یک نفربسیجی(ولی الله کارگر) به محل مشکوک رسیدند.

سه نفر از پاسداران سپاه و کمیته در ابتدای جاده جنگلی مستقر شدند تا در صورت بازگشت نیسان بازرسی از سرنشان آن به انجام برسانند. در همین حین گروه سربداران به تعداد سه نفر، از جنگل به سمت جاده در حرکت بودند و در ادامه بود که در روز ۱۸ آبان این واقعه رُخ داد.

همچنین ببینید

ماجرای نیمروز ملتهب شهر هزار سنگر «آمل»

جنگ و گریز مردم و نیروهای انتظامی منجر به کشته شدن و دستگیری عده ای …

۱۸ بهمن سالگرد شهید رحمت الله محمدیان + وصیت نامه

وصیت نامه شهید فریادهای الله اکبر این ملت با خون سرخ هزاران شهید در هم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *