خانه » شهدای 13خرداد61 » زندگی نامه ی شهید علی اکبرنعمتی
کانال تلگرام حماسه آمل

زندگی نامه ی شهید علی اکبرنعمتی

بسم رب الشهداء و الصدیقین

شهید علی اکبر نعمتی در سال ۱۳۴۲ در شهرستان آمل دیده به جهان گشود.تحصیلات را تا پایان سال سوم دبیرستان در رشته ی علوم تجربی ادامه داد بعد از آن به صورت قراردادی با سپاه مشغول به کار شد.

علی اکبر نعمتی که فرد بسیار آرام و فروتنی بود، به خاطر حجب حیاء خاصی که در رفتار و گفتار داشت، بسیار مورد توجه آشنایان و بستگان قرار گرفته بود.علاقه ی زیادی به قرآن داشت و با تلاوت آن مانوس شده بود.

در جریان انقلاب

در هیئت های مذهبی و قرآنی حضوری پررنگ و فعالیت های عقیدتی داشت. در سال های ۵۷-۵۶ نوارهای سخنرانی حضرت امام را گوش می داد و خط و مش زندگی خود قرار می داد.به مطالعه و خواندن کتاب های شهید مطهری ودکتر شریعتی علاقه داشت در کنار این ها اوقات فراغت خود را به ساخت و ساز و ترمیم مسجد محل می پرداخت و به نوعی خادم مسجد بود.

درجبهه های نبرد

علاوه بر این که به دستور و فرمایش امام خمینی (ره) چند مرتبه در جبهه های گیلان غرب به جنگ با بعثی ها پرداخته بود که کمک رسانی و جمع آوری امکانات و پشتیبانی از جبهه ها نیز حضور داشت و از حداکثر توان خود برای حفظ دستاوردهای فرهنگی و رسیدن به آرمان های اسلام، استفاده می کرد.

علی اکبر مزد زندگی پاک و اعتقاد عمیق خود را گرفت و در تاریخ ۱۲ خرداد ۶۱ ،اوج جوانی در سن ۱۹ سالگی در درگیری با گروهک های معاند در جنگل های شهرستان آمل دستگیر شد و بعد از شکنجه های ناجوانمردانه به درجه ی رفیع و ناب شهادت دست یافت. پیکر مطهر شهید بزرگوار، ۳ روز بعد که مصادف با ۱۵ خرداد بود در میان خِیل عظیم مردم تشییع گردید و در گلزار شهدای امام زاده ابراهیم آمل به خاک سپرده شد .

همچنین ببینید

اردوی راهیان نور دانش آموزی جنگل آمل | گزارش تصویری

یـاد و خاطر ه شهـدای ۱۳ خرداد (منگل دره )آمل گرامی باد + بنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *