خانه » اسلاید اصلی » حماسه اسلامی ۶ بهمن بستر عبرت‌های بزرگ تاریخی
کانال تلگرام حماسه آمل

حماسه اسلامی ۶ بهمن بستر عبرت‌های بزرگ تاریخی

رئیس قوه قضاییه کشور؛
حماسه اسلامی ۶ بهمن بستر عبرت‌های بزرگ تاریخی/ اقتدار و ایمان مردم آمل در سال ۶۰ موجب خلق حماسه اسلامی شد

رئیس قوه قضاییه کشور گفت: اقتدار، ایمان و هوشیاری مردم آمل در سال ۶۰ موجب خلق حماسه اسلامی شد و توانستند طومار استعمارگران را در کمتر از یک روز در هم بپیچند.

حماسه اسلامی 6 بهمن بستر عبرت‌های بزرگ تاریخی/ اقتدار و ایمان مردم آمل در سال 60 موجب خلق حماسه اسلامی شد

به گزارش خبرنگار سفیر هراز، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در مراسم گرامیداشت شهدای حماسه اسلامی ۶ بهمن سال ۶۰ مردم آمل که در مصلای قدس این شهرستان برگزار شد بااشاره به این‌که نام بردن از حماسه مردم آمل در وصیت‌نامه امام راحل موجب ماندگاری این حرکت عظیم شد، گفت: این حماسه بستر عبرت‌های بزرگ تاریخی شد و تاریخ گرچه به لحاظ جزییات دوباره تکرار نمی‌شود اما عبرت‌های آن ماندگار است.

وی با تاکید بر این‌که سه مولفه در وقوع حماسه اسلامی ۶ بهمن تاثیرگذار بود که این رکن‌ها در تمام حوادث موثر مشابه و در زمان ما نیز موثر است، افزود: سه رکن ایمان، بصیرت و جهاد در راه خدا سه رکن اساسی برای پیروزی است که از اثرات عبرت‌های تاریخی نیز به شمار می‌رود.

رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که ایمان راه انسان را در زندگی روشن و به مبدا قدرت لایزال متصل می‌کند، اظهار کرد: ایمان قلب‌ها را به هم متصل می‌کند و یک امت با استقامت می‌سازد.

آملی لاریجانی با اشاره به این‌که باید بررسی کنیم کدام عمل ما برای آخرت باقی می‌ماند، بیان کرد: خداوند راهی به انسان نشان داد که اگر می‌خواهید اشتباهات گذشته تبدیل به حسنات و ایمان میسر شود جهاد کنید، ادامه داد: جهاد دارای اثرات بسیاری است که بر زندگی انسان می‌تواند نمایان شود.

این مسئول با تاکید بر این‌که شهیدان حادثه عظیم تاریخی مانند ششم بهمن با خداوند معامله کردند و این یک معامله حقیقی است، تصریح کرد: خداوند می‌فرماید این افراد اهل صدق و وفا هستند؛ شهدا جان عزیز و اموال خود را در طبق اخلاص گذاشتند و همین سبب شد که به این درجه رفیع برسند.

رئیس قوه قضائیه وجود سه رکن اصلی پیروزی مردم آمل در روز ششم بهمن سال ۶۰ را عاملی بر آغاز نقطه تحلیل و فتنه‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: امروزه به برکت خون شهدا، ایثار ایثارگران، خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان این کشور و به اذعان دوست و دشمن، ایران یکی از تاثیرگذارترین کشورها در منطقه  است.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه افزود: باتوجه به فعالیت کشورهای سلطه‌‌گر در منطقه، ایران امن‌ترین کشور منطقه به شمار می‌رود که دلیل این امنیت و استقامت، ایمان است که دشمن از همین نقطه نیز ما را مورد هجوم قرار می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که  دشمن در همه زمینه‌ها ایمان ما را نشانه گرفته است متذکر شد: از اثرات تلاش دشمن ترویج سکولاریزم در دانشگاه‌ها و رسانه‌ها یعنی جدایی دین از سیاست است و تلاش می‌کند قدرت ایمان را از نظام اسلامی بگیرد.

این مسئول با بیان این‌که کانال‌های فارسی زبان ماهواره‌ای با هزینه بالایی به دنبال نفوذ به زوایای خانه‌های ما هستند، تصریح کرد: میلیون‌ها دلار برای کانال‌های فارسی زبان ماهواره‌ای در به فساد کشیدن جوانان ما هزینه می‌شود که جوانان ما باید هوشیار باشند و بدانند که زندگی‌شان مورد هدف است.

لاریجانی آملی با تاکید بر هوشیاری مردم، یادآور شد: اقتدار و ایمان مردم آمل در سال ۶۰ موجب خلق حماسه اسلامی شد و توانستند طومار استعمارگران را در کمتر از یک روز در هم بپیچند.

رئیس قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: ما باید از وجود علما، فضلا، داشمندان و روحانیون این شهر و کشور بهره‌مند شویم؛ از وجود و آثار کسانی چون آیت‌الله حسن‌زاده آملی، میرزا هاشم آملی و جوادی آملی برای رسیدن به ایمان قوی استفاده کنیم.

 

همچنین ببینید

۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا گرامی باد

روز بزرگداشت شهدا در ماه و روزی نام‌گذاری شده که هر فردی در کشور ما …

ماجرای نیمروز ملتهب شهر هزار سنگر «آمل»

جنگ و گریز مردم و نیروهای انتظامی منجر به کشته شدن و دستگیری عده ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *