خانه » شهدای 6 بهمن » شهید قاسم ولی پور
کانال تلگرام حماسه آمل

شهید قاسم ولی پور

شهید زندگی ساده ای داشت و اخلاق و رفتار او با مردم بسیار خوب بود . با مردم محل و دوستان خود همیشه احساس محبت و علاقه زیاد داشته و مردم دوست بود

شهید ولی پور در سال ۱۳۳۴ در میر علمده به دنیا آمد . وی تا کلاس دوم نظری درس خواند . شهید زندگی ساده ای داشت و اخلاق و رفتار او با مردم بسیار خوب بود . با مردم محل و دوستان خود همیشه احساس محبت و علاقه زیاد داشته و مردم دوست بود .

در سال ۱۳۵۳ به خدمت سربازی رفت ، ولی زیر ستم فرماندهان خود نرفت به همین منظور چندین بار از ارتش فرار کرد که یک بار دستگیر و به مدت سه ماه زندانی شد ، تا اینکه در سال۵۷ مبارزات ملت به اوج خود رسید و رژیم آمریکایی در هم شکست . شهید به محل خود بازگشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از اعضای فعال انجمن اسلامی میرعلمده گشت و بدین ترتیب مشغول فعالیت شد . از آرزوهای او این بود که به جبهه اعزام شود ولی موفق نمی شود . سرانجام برای یاری کردن نیروهای بسیج به پیروی از ولایت فقیه در بسیج این روستا شرکت کرد و یکی از اعضای فعال بسیج بود تا اینکه در ششم بهمن ۶۰ در درگیری آمل ایشان پس از وارد شدن به شهر صبح تا ظهر به ساختن سنگر مشغول بود و ساعت ۲ بعد از ظهر وقتی یکی از پاسداران شهید می شود ، برادر قاسم ولی پور برای خالی نگذاشتن سنگر می خواهد اسلحه پاسدار شهید را بردارد که به ناگاه گلوله ای به او اصابت می کند و با اصابت این گلوله شربت شهادت می نوشد .

همچنین ببینید

ماجرای نیمروز ملتهب شهر هزار سنگر «آمل»

جنگ و گریز مردم و نیروهای انتظامی منجر به کشته شدن و دستگیری عده ای …

سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان

انقلاب اسلامی ایران در حیات خود صفحات درخشان و حماسه‌های بسیاری را جای داده است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *