خانه » شهدای 6 بهمن » شهید محمد علی محمد آملی
کانال تلگرام حماسه آمل

شهید محمد علی محمد آملی

شهید قبل از انقلاب نیز فعالیتهای مذهبی داشته و بعد از شروع انقلاب الهی به رهبری امام خمینی ، امید مستضعفان صادقانه شب و روز در براندازی حکومت امریکایی شاه فعالیت چشمگیری کرده

شهادت افتخاری است بس بزرگ و انتخابی است آگاهانه که تنها مخصوص بندگان صالح خدا و پیروان واقعی قرآن و پویندگان راه خونین حسین ( ع ) است و شهید گزینش گری است ، مسئول که بر مبنای هدف خویش به آن می رسد و جامعه خویش را از لوث اجانب خود فروخته پاک می سازد .

شهید در سال ۱۳۱۲ در شهر آمل به دنیا آمد و تا کلاس شش ابتدایی درس خواند . بعد از ترک تحصیل در مغازه پدرش مشغول به کار شد و در سن ۳۱ سالگی ازدواج کرد که ثمره ازدواجش ۳ فرزند می باشد یک پسر و دو دختر.

شهید قبل از انقلاب نیز فعالیتهای مذهبی داشته و بعد از شروع انقلاب الهی به رهبری امام خمینی ، امید مستضعفان صادقانه شب و روز در براندازی حکومت امریکایی شاه فعالیت چشمگیری کرده و بعد از پیروزی انقلاب خونبار اسلامی هیچ وقت از کار و کوشش برای پیش برد اهداف مقدس جمهوری اسلامی سر باز نمی زد.

شهید در شب درگیری به مانند سایر شبها برای گشت زنی در شهر با برادران مشغول گشت بود تا اینکه در قادی محله در حین عبور از کوچه ای متوجه سایه ای می شود فوراً از ماشین پیاده می شود و به تعقیب سایه می پردازد . در بین راه هدف گلوله قرار می گیرد و به آروزی دیرینه خود که همان شهادت در راه خدا بود رسیده و بعد از ۴۸ بهار از عمر پربارش به صف شهدای کربلا پیوست .

وصیت نامه شهید محمد علی محمد آملی

بسم الله الرحمن الرحیم

این حقیر محمد علی محمد آملی فرزند محسن متولد سنه ۱۳۱۲ دارای زن و ۳ فرزند می باشم . فردی کارگر متعهد و پایبند به اسلام و شیعه ۱۲ امامی مقلد امام خمینی می باشم . در دوران زندگی چنین نهضتی آرزوی دیرینه ام بود و بارها از خداوند متعال خواستار آن بودم . از ایزد منان خواستار موفقیت کامل رزمندگان اسلام در جبهه حق با آمریکا و صدام تکریتی کافر بوده و آرزوی زیارت دوستان به نینوای حسینی و تصرف قدس عزیز را به رهبری بنیان گذار جمهوری اسلامی و فرزند حسین ( ع ) روح خدا خمینی بت شکن ویرانگر کاخ ظلم و ستم و مستکبران جهانی را دارم . از برادران حزب اللهی و رزمندگان سلحشور که با ایمان در جبهه مشغول ستیز می باشند انتظار دارم که خون برادران شهید را حفظ نموده و امام را تنها نگذاشته و همچون مردمان کوفه نباشند .

از پسرم محمد رضا می خواهم که دنباله رو پدر خود بوده و اسلحه پدر به دوش گیرد و این بار سنگین رسالت با اجازه رهبر عالیقدر امام خمینی تا سر حد امکان حمل نماید . دو دخترم زینب وار ادای وظیفه نموده ولی تقاضای عاجزانه دارم که برایم گریه زاری ننمایند که دشمن بهره بگیرد . سلام و درود به رهبر عالیقدر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران . سلام بر شهدای راه حق و فضیلت ، سلام بر برادران حزب اللهی . خداحافظ

همچنین ببینید

ماجرای نیمروز ملتهب شهر هزار سنگر «آمل»

جنگ و گریز مردم و نیروهای انتظامی منجر به کشته شدن و دستگیری عده ای …

سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان

انقلاب اسلامی ایران در حیات خود صفحات درخشان و حماسه‌های بسیاری را جای داده است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *