خانه » اسلاید اصلی » مراسم بزرگداشت حماسه اسلامی ۶ بهمن با حضور تولیت آستان قدس رضوی
کانال تلگرام حماسه آمل

مراسم بزرگداشت حماسه اسلامی ۶ بهمن با حضور تولیت آستان قدس رضوی

فرماندار ویژه آمل گفت: مراسم بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل با حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در مصلای قدس این شهرستان برگزار می‌شود.
برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه اسلامی 6 بهمن با حضور تولیت آستان قدس رضوی در آمل/ مردم آمل خواستار دیدار با مقام معظم رهبری در سال‌روز حماسه 6 بهمن

به گزارش خبرنگار سفیر هراز، مسؤول هیئت رزمندگان آمل در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با محوریت برگزاری هفته گرامی‌داشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰، گفت: آملی‌ها در هر برهه از زمان نقش‌آفرینی زیادی در حمایت از انقلاب اسلامی و حفاظت از اسلام ایفا کردند.

 

فریدون علیپور با بیان اینکه تاکنون کار زیربنایی قوی در زمینه معرفی حماسه اسلامی ششم بهمن آمل شکل نگرفته است، اظهار کرد: دیدار مردم آمل با رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت گرامی‌داشت حماسه اسلامی ششم بهمن و تقدیم ۴۱ شهید در راه حفظ انقلاب و اسلام از خواسته‌های به حق همشهریان است.

 

 

وی با اشاره به اینکه اگر مردم تبریز، اصفهان، قم و ورامین با رهبر معظم انقلاب در سال‌روز قیام خونین‌ شهرشان دیدار دارند نشان از اهتمام و همت همه مسؤولان آنها دارد و بیان کرد: در این زمینه همه مسؤولان شهری و استانی پای کار نیستند.

 

علیپور با تأکید بر اینکه نیاز است تا حماسه ششم بهمن در سطح کشور آنالیز شود، اظهار کرد: این حماسه باید برای درس‌آموزی نسل جوان و نوجوان در کتاب‌های درسی گنجانده شود زیرا امام امت با قدردانی از مردم این دیار در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود برای همیشه نام آمل را در تاریخ ماندگار و جاوید کرد.

 

 

وی با اعلام اینکه بسیاری از جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها از چگونگی حماسه اسلامی آمل خبر ندارند، ادامه داد: باید در این زمینه ریشه‌ای کار شده تا همه مردم حماسه مردم آمل را بشناسند.

 

مسؤول هیأت رزمندگان اسلام در آمل افزود: مردم این شهرستان با تقدیم ۴۱ شهید و ساخت بیش از یک‌هزار سنگر از اسلام و مذهب شیعه دفاع کردند زیرا کمونیست‌ها قصد نابودی اسلام را داشتند و می‌خواستند در آمل پرچم برافراشته و سرزمین علویان را از بین ببرند.

 

 

این مسؤول با بیان اینکه افراد حاضر در جمع کمونیست‌ها در ارتباط با عوامل آمریکایی، اتحادیه شوروی و دیگر کشورهای استکباری بودند، بیان کرد: بعد از حماسه ششم بهمن نزدیک به ۲ سال در جنگل، کمونیست‌ها به‌دنبال دشمنی بودند و دست از سر ما بر نمی‌داشتند.

 

علیپور با اشاره به محاکمه ۲۴ نفر از کمونیست‌ها بعد از حماسه ششم بهمن، خاطرنشان کرد: پس از گذشت هشت ماه دوباره برخی افراد در ارتفاعات جنگلی شیمی‌کوه مستقر شدند تا با جذب نیرو و لشکرکشی به شهر بیایند؛ باید این حماسه بیشتر از گذشته به مردم شناسانده شود.

 

 

وی با بیان اینکه قبل از ششم بهمن سال ۱۳۶۰ کاروان نظامی توسط دشمن به راه افتاد و پیروزی مردم آمل در ششم بهمن معجزه بود تا انقلاب اسلامی زنده بماند، ادامه داد: علاوه بر درگیری تن به تن در حماسه جنگل، در اعترافات جنگلی‌ها بیان شد که چهار انبار مهمات در دل جنگل جاسازی شده که ۲ انبار کشف و هنوز مکان ۲ انبار دیگر ناشناخته است.

 

علیپور در پایان با اشاره به اینکه حمله به آمل در حماسه ششم بهمن از طوفان‌های مهلک بر پیکر شیعه و اسلام بود، گفت: در این مهم معجزه الهی جلوی این طوفان مهلک را گرفت.

 

 

فرماندار ویژه آمل در این نشست خبری گفت: حماسه اسلامی ششم بهمن در شهرستان آمل جریانی نیست که به سال ۱۳۶۰ بازگردد بلکه برای همیشه در تاریخ جاری و ساری است.

 

احمد منفرد با بیان اینکه مردم از حافظان انقلاب اسلامی و نظام محسوب می‌شوند، تصریح کرد: مردم ایران کشورشان را دوست دارند و در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به روشنی این ادعا را اثبات کردند.

 

 

وی با اشاره به اینکه امروز نیز مردم ایران اسلامی مقابل انواع تهدیدات دست به حفاظت از کشور می‌زنند، ادامه داد: بار اصلی حفاظت از نظام جمهوری اسلامی ایران بر دوش مردم است.

 

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه حماسه اسلامی ششم بهمن مردم آمل، هویت ملی و دینی ما است، خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سال‌های دیگر در استان مازندران و شهرستان آمل برنامه‌های ویژه در این روز برگزار می‌شود هر چند در آن روزها نیز حماسه آمل در نشریات و روزنامه‌ها شاخص بود.

 

این مسئول با تأکید بر اینکه آمل دیار علویان و مرکز حکومت شیعه است، ادامه داد: در حماسه ششم بهمن مردم آمل از نظام نوپای انقلاب اسلامی که مورد آماج حملات متعدد دشمنان بود دفاع کردند.

 

 

وی با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل بعد از نماز مغرب و عشا روز چهارم بهمن امسال با حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در مصلای قدس این شهرستان برگزار می‌شود، افزود: مردم شهرستان آمل خواستار دیدار با مقام عظمای ولایت در روز حماسه ششم بهمن هستند و امید داریم دیدار با رهبر انقلاب اسلامی در تقویم برنامه‌ها و مناسبت‌های معظم‌له جای گیرد.

 

منفرد در پایان یادآور شد: مسؤولان در بین افراد توانمند در عرصه نویسندگی و صاحبان قلم فراخوان دهند تا با حضور در بین یادگاران این حماسه اسلامی خاطرات و دل‌گویه‌های ناب آنها را در قالب داستان به رشته تحریر در آورند.

همچنین ببینید

۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا گرامی باد

روز بزرگداشت شهدا در ماه و روزی نام‌گذاری شده که هر فردی در کشور ما …

ماجرای نیمروز ملتهب شهر هزار سنگر «آمل»

جنگ و گریز مردم و نیروهای انتظامی منجر به کشته شدن و دستگیری عده ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *