خانه » ویژه آمل » معرفی شهید فضل الله سلیمانی
کانال تلگرام حماسه آمل

معرفی شهید فضل الله سلیمانی

شهید فضل الله سلیمانی در سال ۱۳۲۹ در روستای شنگلده لاریجان آمل متولد شد و در سن ۷ سالگی راهی دبستان گردید ، تا اینکه در سال ۱۳۴۳ ششم ابتدایی را به اتمام رسانید. شهید از آن زمان به بعد به علت کمبود امکانات مالی ترک تحصیل نمود و به کارگری پرداخت .

 با رشد در خانواده ای مذهبی ، عشق و علاقه ای خاص به مکتب اسلام و خاندان نبوت و رسالت داشت . با برادران حوزه علمیه قم و با رهبران مذهبی در تماس بود و از آنجا اعلامیه ها ی امام را مخفیانه در بین مردم شهر و روستا برای رشد و آگاهی شان پخش می کرد . او در آشکار ساختن خیانتهای رژیم طاغوت می کوشید و همگام با ملت انقلابی و برادران خود در تمام صحنه ها حضور فعال داشت . در روزهای ورود امام امت و در درگیری ۲۲ بهمن تلاش و فعالیت داشت. با اوج گیری انقلاب در تسخیر اکثر پادگانها و مراکز مهم به همراه ملت شهید پرور شرکت داشت و بارها با ضد انقلابیون درگیر می شد.

معرفی شهید فضل الله سلیمانی (۱)

 شهید در تاریخ ۶/۱۱/۶۰ در حین درگیری شدید از بسیج سپاه منطقه لاریجان به آمل آمد و با غیرت اسلامی وارد صحنه کارزار شد . پس از چند ساعت درگیری با خود فروختگان در کوچه و خیابانهای شهر با دیگر برادران خود که درس آزادگی و شهادت را از سرور و سالار شهیدان آموخته بودند به صف شهدای پاک باخته کربلا پیوست.

همچنین ببینید

ویژه نامه واقعه ۱۳ خرداد ۶۱ آمل

۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا گرامی باد

روز بزرگداشت شهدا در ماه و روزی نام‌گذاری شده که هر فردی در کشور ما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *