خانه » اسلاید اصلی » دهمین یادواره شهدای گمنام خوشواش شهرستان آمل
کانال تلگرام حماسه آمل

دهمین یادواره شهدای گمنام خوشواش شهرستان آمل

جمعه ۵ شهریور ساعت ۱۰ الی ۱۶ مهمان شهدا هستیم

دهمین یادواره شهدای گمنام خوشواش شهرستان آمل با برگزاری اردوگاه علمی فرهنگی شهدا و مدافعین حرم با سخنرانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می شود.

Khesvash

روستایی ییلاقی  خوشواش  واقع در ۴۵کیلومتری شهر آمل  بطرف جاده بلده بعد از طی ۱۱ کیلومتر به جاده خاکی می رسیم که بعد از طی کردن ۱۸ کیلومتر به روستای خوشواش وتپه نورالشهداء می رسیم .

   *بدلیل پیچ وخم های زیاد خصوصاًدر هوای مه آلود، در رانندگی باید دقت فراوانی نمود *

  

                                  تابلوی که  درمسیر جاده هراز مشاهده می کنبد

 

هرساله خوشواش در تابستان فقط عده معدودی که شامل اهالی محل وافرادی که بعنوان مهمان به این محل می آمدند تااین که این روستا به سبب تدفین شهدای گمنام صورت گرفت که مشهوریت خاصی در مازندران وکشور پیدا کرد .

این قضیه به سال ۱۳۸۵ که به دلیل مفقود الاثر بودن یک شهید این محل که بنام شهید حجت اله غلامی که در عملیات والفجر ۶ درتاریخ۱۳۶۲/۱۲/۶ درمنطقه دهلران وچیلات به شهادت رسید . بنیاد حفظ وآثارکل کشور به احترام این شهید که مفقود الاثربوده ، باتدفین ۳ شهید گمنام دراین محل موافقت کرد.

 بعد از موافقت بنیاد حفظ واثار ،حضرت استاد صمدی به فکر جای برای تدفین شهداء افتادند که با هم فکری اهالی محل، مکان مناسبی که اشراف کامل به محل داشت را انتخاب کرده اندکه نام محلی آن (زافرون تخت )  نام داشت وبعد از تدفین شهداء به تپه نورالشهداء نام گرفت .

بعد از انتخاب مکان عملیات گود برداری در تاریخ ۲۰تا ۱۳۸۵/۵/۲۳ برای ساختمان بنا شروع شد وتاروز قبل از تدفین تقریبا بازحمات اهالی محل ودیگر بچه های که به عشق شهدا آمده بودند فنداسیون بنا میلگرد گذاری وبتون شد وقبر شهدا در نقطه وسط بنا حفر گردیده است .

 

 شهیدان حماسه ساز دفاع مقدس در تاریخ ۱۳۸۵/۵/۲۳ از تهران به شهر آمل آورده اند . ودر شهر بردستتان مردم تشییع وبه سمت حسینیه ثارالله سپاه امل  آورده شد وشب داعی برای این شهیدان  در طی مراسمی که باسخنرانی حضرت استاد  ومداحی ووداع با حماسه سازان بی نام ونشان صورت گرفت .

 

 ودر روز ۲۴ مرداد ماه برای تدفین از سپاه آمل در کامیون نظامی که به اسم ذوالجناح نام گرفت بطرف خوشواش شهدای گمنام را حمل نموده .

 

 ودر نزدیکی محل بر دستان مردم  که از راه دور ونردیک آمده بودند به سمت مکان تدفین تشییع شد

 

 وبعد از  تشییع  به محل تدفین مراسم باصحبتهای حضرت استاد شروع شد وایشان علت تدفین شهداء دراین محل را شرح داده وخاطره ای را از دفاع مقدس بازگوکرده وبیاد شهدا مداحی کرده ودر آخر از زحمات تمامی کسانی که در مراسم شرکت کردند تشکر وقدردانی کردند.

 

  بعد از چند روز از تدفین شهداء کار ساخت ساختمانی برای  زیارت کردن قبور شهداء شروع شد وبا همت بلند حضرت استاد ومدیریت ایشان ظرف مدت کوتاهی ساختمانی بنا گردید  واین شد که خوشواش ما اسم این منطقه را گذاشت تپه نورالشهداء که مانند نوری می درخشد وهمگان را بدور خود جمع می کند

همچنین ببینید

۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا گرامی باد

روز بزرگداشت شهدا در ماه و روزی نام‌گذاری شده که هر فردی در کشور ما …

ماجرای نیمروز ملتهب شهر هزار سنگر «آمل»

جنگ و گریز مردم و نیروهای انتظامی منجر به کشته شدن و دستگیری عده ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *