خانه » شهدای 6 بهمن » شهید علی ابراهیمی
کانال تلگرام حماسه آمل

شهید علی ابراهیمی

سه روز به رفتن جبهه مانده بود که در روز ۶ بهمن ۶۰ مزدوران جنگلی به شهر آمل حمله کرده و وی را در حالی که کیسه شن به دوش داشت در مقابل دادگستری هدف تیر قرار دادند و بدین ترتیب این فرزند اسلام نیز به جمع شهدا پیوست و به آرزویش رسید .

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر شهید علی ابراهیمی در سال ۱۳۴۴ در خانواده ای مذهبی در روستای آغوزین آمل به دنیا آمد . او از همان ابتدا به مکتب اسلام عشق می ورزید و تا کلاس پنجم ابتدایی به تحصیل پرداخت و از آن به بعد به علت مساعد نبودن وضع مالی ترک تحصیل کرد و به کار کشاورزی مشغول شد .

در سال ۱۳۶۰ دوباره به کلاس شبانه رفت و تحصیلات خودش را ادامه داد . شهید در جریان درگیری لیبرالها و بنی صدر به دفاع از شهید مظلوم آیت الله بهشتی و خط امام برخواست در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت فعال داشت تا زمانیکه احساس رفتن به جبهه کرد و با موافقت پدر و مادرش در بسیج محل جهت اعزام به جبهه های رزم ثبت نام کرد . سه روز به رفتن جبهه مانده بود که در روز ۶ بهمن ۶۰ مزدوران جنگلی به شهر آمل حمله کرده و وی را در حالی که کیسه شن به دوش داشت در مقابل دادگستری هدف تیر قرار دادند و بدین ترتیب این فرزند اسلام نیز به جمع شهدا پیوست و به آرزویش رسید .

همچنین ببینید

ماجرای نیمروز ملتهب شهر هزار سنگر «آمل»

جنگ و گریز مردم و نیروهای انتظامی منجر به کشته شدن و دستگیری عده ای …

سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان

انقلاب اسلامی ایران در حیات خود صفحات درخشان و حماسه‌های بسیاری را جای داده است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *