خانه » شهدای 6 بهمن » شهید محمد ذوالفقاری
کانال تلگرام حماسه آمل

شهید محمد ذوالفقاری

از خصوصیات اخلاقی شهید صبرش را می توان گفت که در برابر مشکلاتی که در انجام کارها برایش پیش می آمد بسیار بردباری نشان می داد . شعور انقلابیش باعث می شد که با مخالفین این انقلاب و اسلام سازش نکند و همیشه چه لفظا و چه عملا با آنها درگیر باشد .

شهید محمد ذوالفقاری در سال ۱۳۳۹ در روستای میانرود ، در یک خانواده مذهبی و بی بضاعت متولد شد . از آنجایی که در روستا و در یک خانواده کشاورز و کم درآمد متولد شده بود ، از همان اوائل از نزدیک با درد و رنج سختی آشنا شد و این دردها را با گوشت و پوست خود لمس کرد .

شهید از اوان دوران کودکی با آنکه درس می خواند به کار مشغول شد تا اینکه زمزمه های انقلاب به گوش او رسید . فعالیتهای مذهبی را در محل گسترش می داد و با شرکت در تمام راهپیمائی ها و پخش اعلامیه های امام در محلات نزدیک و شعار نویسی روی دیوارها خدمتی در حد توانش به انقلاب اسلامی می نمود ، تا اینکه انقلاب به لطف خدا پیروز شد . شهید با این حال دست از کار کشاورزی نمی کشید چرا که علاقه زیادی به کار کشاورزی داشت و در این مدت در تهیه فیلم و دعوت سخنران و پخش کتاب و ارشاد کردن جوانان و پخش پوستر به روستاهای دوردست مشغول بود طوری که هیچ وقت بیکار نبود . از خصوصیات اخلاقی شهید صبرش را می توان گفت که در برابر مشکلاتی که در انجام کارها برایش پیش می آمد بسیار بردباری نشان می داد . شعور انقلابیش باعث می شد که با مخالفین این انقلاب و اسلام سازش نکند و همیشه چه لفظا و چه عملا با آنها درگیر باشد . بعدها شهید به این فکر افتاد که به سپاه بیاید چون فکر می کرد که می تواند در سپاه خدمت بیشتری به اسلام و انقلاب بکند . در سپاه قائمشهر تقاضای عضویت نمود و بعد از پذیرش به آموزش رفت تا بتواند در مقابل دشمن مقاومت کند . بعد از آموزش جهت سرکوبی ضد انقلابیون داخلی عازم جنگل های آمل شد و مدتی در آنجا انجام وظیفه کرد .

در درگیری داخل شهر آمل از اولین افرادی بود که به مقابله با ضد انقلابیون برخاست و در حین درگیری و دفع دشمن گلوله ای از جانب مزدوران شرق و غرب که هدفی جز خدمت به اجنبی نداشتند به بدن مطهرش اصابت کرد و بر اثر خونریزی زیاد به لقاء خدایش شتافت .

همچنین ببینید

ماجرای نیمروز ملتهب شهر هزار سنگر «آمل»

جنگ و گریز مردم و نیروهای انتظامی منجر به کشته شدن و دستگیری عده ای …

سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان

انقلاب اسلامی ایران در حیات خود صفحات درخشان و حماسه‌های بسیاری را جای داده است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *